چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

پیوند کلیه در صدر تقاضای پیوند اعضا | ۲۰۰ بیمار آماده دریافت کلیه

  • کد خبر: ۱۶۵۱۹۱
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
پیوند کلیه در صدر تقاضای پیوند اعضا | ۲۰۰ بیمار آماده دریافت کلیه
رئیس کارگروه پیوند اعضای بیمارستان منتصریه مشهد از وجود ۳ هزار بیمار نیازمند پیوند کلیه در خراسان رضوی خبر داد.

دکتر ابراهیم خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره وضعیت بیماران پیوندی دارای پرونده در این مرکز درمانی اظهار کرد: متقاضیان دریافت کلیه در صدر لیست انتظار هستند و اکنون ۳هزار بیمار کلیوی داریم که دیالیز می‌شوند و از این تعداد، ۲۰۰ بیمار با تکمیل پرونده پزشکی، آماده دریافت عضو هستند.

وی درباره مدت انتظار این بیماران تأکید کرد: برخی بیماران حدود ۳ تا ۴ سال است که در صف انتظار هستند تا کلیه یا کبد دریافت کنند.

خالقی خاطرنشان ساخت: میزان بقای بیمار در سال اول دریافت عضو، ۹۰‌درصد و در ۵ سال اول دریافت تا حدود ۸۱‌درصد است. این آمار از متوسط آمار بیماران گیرنده عضو در آمریکا که ۷۹‌درصد است، بیشتر است.

وی درباره هزینه‌های درمانی افراد تصریح کرد: بیمارستان منتصریه به هیچ عنوان وجهی از بیمار دریافت نمی‌کند و همه مراحل از پیوند تا دوره نقاهت و ویزیت‌های پس از ترخیص، همگی رایگان است؛ در‌حالی‌که هزینه همین عمل پیوند در کشوری مانند آمریکا تا ۱۵۴ هزار دلار تخمین زده می‌شود.

خالقی ادامه داد: هر فرد مرگ مغزی با اهدای اعضا خود، بین ۱ تا ۸ بیمار نیازمند اهدا را به زندگی باز‌می‌گرداند. با این حال، فقط ۷۰‌درصد از خانواده‌هایی که عزیزشان دچار مرگ مغزی می‌شود، به اهدای عضو رضایت می‌دهند.

عضو تیم پیوند اعضای بیمارستان منتصریه مشهد درباره کمبود‌های دارویی بیماران پیوندی توضیح داد: متأسفانه تحریم‌های دارویی سبب شده است‌ نتوانیم دارو‌های بیماران را برای یک دوره ۲ تا ۳ ماهه بنویسیم و مجبوریم مقدار دارو‌ها را برای حداکثر ۳ هفته داخل نسخه بیاوریم تا سهمیه موجود به همه بیماران برسد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری از شهرآرانیوز درباره چگونگی فرایند اهدای کلیه از فرد زنده، اظهار کرد: فرایند اهدای کلیه از فرد زنده پیچیده‌تر است. در خارج از کشور مرسوم است اهدای عضو از خانواده یا دوست صمیمی انجام می‌گیرد و هدف از این اقدام، قطع رابطه مالی میان دهنده عضو و گیرنده آن است.

خالقی ادامه داد: در دهه ۶۰ خورشیدی، طرحی با عنوان «ایرانیان مدل» ابداع شد. این طرح بدین‌گونه عمل می‌کرد که اگر در کشور‌های خارجی که دچار کمبود بیمار مرگ مغزی هستند، نیاز اهدا به وجود آید، رابطه مالی برداشته شود و دولت ایران متعهد شد پولی با عنوان دوران از‌کارافتادگی به اهدا‌کننده عضو پرداخت کند که در آن زمان، این مبلغ یک میلیون تومان بود و اکنون به ۴۰ میلیون تومان رسیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->